środa, 4 kwietnia 2012

Ołtarze

W leżajskiej bazylice znajduje się oprócz ołtarza głównego 19 ołtarzy bocznych. Stoją na ścianach nawy północnej, południowej, po obu stronach prezbiterium oraz obok filarów międzynawowych. Powstały w XVII i XVIII wieku. 
Ołtarz św. Franciszka z Asyżu
W Kaplicy św. Franciszka stoi barokowy ołtarz z XVII wiecznym obrazem Gerarda Seghersa, ukazującym Ekstazę św. Franciszka z Asyżu. Po obu stronach obrazu stoją rzeźby św. Bonawentury i św. Ludwika biskupa z Tuluzy.


XVIII w. Ołtarz św. Antoniego z Padwy
„Si quaeris miracula” - Jeśli szukasz cudów, idź do Antoniego - zawsze doradzam moim znajomym, by w potrzebie modlili się do niego. 
Kiedy byłam we Włoszech odwiedziłam w Padwie grób św. Antoniego. Papież Grzegorz IX zaliczył Antoniego w poczet świętych 30 maja 1232 roku ze względu na liczne cuda i łaski, jakich wierni doznawali modląc się przy jego grobie. Moje prośby co prawda wówczas nie zostały wysłuchane, ale wielokrotnie pomógł mi, gdy zwracałam się o pomoc w odnalezieniu zagubionej czy wręcz tylko zawieruszonej. Św. Antoni z Padwy jest patronem rzeczy zagubionych, ale warto zwrócić się o pomoc w sprawach różnych, osobistych niepowodzeń, zdania egzaminów, kłopotów zdrowotnych. Podobno trzeba mu coś obiecać. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...